En olekaan hetkeen mainosvinkannut, joten nyt olisi vuorossa taas ideoita rahan tai muun hyödyn hankkimiseksi blogin kautta. Tämähän on siis blogissani oikein oma juttusarjansa (ihana ammatilaistermi!). Nämä postaukset keräävät kuitenkin todella vähän kommentteja, mistä voisi mustavalkoisesti päätellä mainosvinkkien olevan todella vähän kiinnostava aihe. Mutta tilastot puhuvat täysin toista kieltä: vinkit kiinnostavat, vaikka harva sitä ääneen kommenttiboksissa toitottaakaan. Ymmärrän tämän hyvin, sillä ovathan mainokset se ikuinen kiistanaihe ja harva bloggari haluaa täällä ääneen hihkua ja sanoa, että tahtoisi tienata tai muuten hyötyä blogistaan. Sitähän voisi leimautua vaikka ahneeksi ********:ksi! Mutta pitemmittä puheitta tässä taas sekalainen sakki vinkkejä meille, joille raha ja muut edut kelpaavat -sanomme sen ääneen tai emme:
1. She Inside
She Inside on valtava vaatekauppa, joka myy hyvinkin halpahintaisia mutta mukavan näköisiä vaatteita nuorille naisille. Suurempikin ostoskori ei tee ihan köyhäksi. Tämä kauppa on lähettänyt viime aikoina yhteen jos toiseen blogiin revittyä farkkushortsia sun muuta mukavaa hepenettä ja ihan peittävämpää käyttövaatettakin. Jos mielailet itsekin ilmaisia vaatteita ja ihmettelet miksi sinun postilaatikkosi ei ole kolissut She Insiden laatikkojen tahdissa , ryhdy toimeen! Voit hakea She Insiden "fashion expertiksi", joka saa vaatteita 40-200 dollarin edestä kuukaudessa ja niistähän on sitten tehtävä juttu. Homma muistuttaa lähes täysin aikaisemmin vinkkaamaani Oasapin "fashion hunter" -ohjelmaa. Sinun on täytettävä tietyt vaatimukset seuraajien määrän suhteen, jotta pakaaseja alkaa ilmestyä ovellesi. Ohjeet ja hakemuksen löydät täältä. Kannattaa käydä muuten vain katselemassa keitä tuttuja bloggareita löytyykään sivuilta poseeraamassa kaupan kuteet päällänsä!
2. Fashionstore
Okei, Fashionstore on kaikille tuttu jo affiohjelman kautta, joka on siis Tradedoublerin verkossa. Mutta jos komissiopennoset eivät ole riittävät tai niitä ei tahdo tippua vaikka kävijiöitä olisi, kokeile hieman toisenlaista yhteistyötä kyseisen kaupan kanssa. Fashionstore tekee "sisältöpohjaista blogimarkkinointia" bloggaajien kanssa. Sinulla täytyy olla yli 10 000 uniikkia viikkokävijää ja hyvät valokuvaajan lahjat. Lisätietoa löydät tästä.
3. Pretty.fi
Pretty.fi:llä on myös affiliateohjelma, joten se on monille tuttu mainosten myötä. Mutta sieltä irtoaisi vähän muutakin kuin komissiota: tuotteita lähetetään bloggareille kokeiltavaksi ja heidän arviopostauksia linkataan kaupan sivuille. Miltä kuulostaisi siis kosmetiikan testaus ja hieman liikennettä sivuillesi verkkokaupan kautta? Mukaan voi ilmoittautua hakemuksella ja vaikka heti ei tärppäisi, hakemuksesi voi nousta esiin myös myöhemmässä vaiheessa. Lisätietoa ja hakemuksen löydät täältä.
4. Lush
Nyt on luvassa ehkä hieman erilainen vinkki: Lush tekee käsintehtyä mielenkiintoista kosmetiikkaa ja etenkin saippuat ovat voineet jäädä mieleesi. Lushilla on verkkokauppa sekä myymälä Helsingissä. Lush järkkää bloggareille pari kertaa vuodessa esittelyiltoja, joissa esitellään uusia tuotteita "erityisen hauskoilla tavoilla" (nyt joku hakekaa, haluan tietää mitä ne tavat ovat!). Liikkeessä voi myös piipahtaa ja saada oman esittelykierroksen ja näytteitä. Mukaan bloggarilistalle pääsee lähettämällä postia pr @ lush.fi (poista välit) ja mukaan pitää laittaa blogin osoite sekä tietoa kävijämäärästä. Lush ei kuulemma harrasta maksettua mainontaa, koska he haluavat ihmisiltä rehellisiä arvioita.
5. Buzzador
Moni lukijoistani on jo selkeästi Buzzador, joten ajattelin vinkata siitä teille muille mahdollisesti asiasta tietämättömille. Eli Buzzadorit saavat vaikka mitä ilmaisia tuotteita, joita he saavat arvioida ihan ystävilleen tai sitten verkon ihmeellisessä maailmassa. Buzzadorilla on paljon ohjeistusta siitä miten, milloin ja missä testatuista tuotteista voisi selostaa, joten homma on siinä mielessä helppoa (tai sitten liiankin ohjeistettua). Buzzadoriksi haetaan erillisellä lomakkeella ja sitten vielä jokaiseen kampanjaan tulee hakea erikseen, eli ihan tuosta vaan ei ala tavaraa postiluukusta tipahtelemaan. Mutta olen ymmärtänyt, että tämä on oikein koukuttavaa touhua! Buzzadorin löydät tästä.
Sokerina pohjalla mainittakoon vielä Zalandon alennuskoodi, jonka pääset hyödyntämään ihan ensimmäistä kertaa Zalandolta tilausta tehdessäsi. Ja tämä vinkki on siis sinulle, oli sinulla blogi tai ei!
Buzzadorhan on ihan mahtava! Mä olen blogikirjoituksillani voittanut Buzzadorin kampanjakilpailuissa mm. iPadin, 100€ lahjakortin jne :) Ihan huippupalkinnot ja kivoja tuotteita on päässyt kokeilemaan :)
VastaaPoistaEi mitään ihan pieniä palkintoja siis! Se kuulostaa kieltämättä hauskalta harrastukselta.
PoistaMahtavaa en ole ennen kuullutkaan tuosta Lush kaupasta! Aivan herkullisen kuuloisia tuotteita tekisi mieli klikkailla kaikenlaista kotiin..
VastaaPoistaNe tuotteet ovat juurikin herkullisia ja kauppakin näyttää niin houkuttelevalta.
PoistaMä olen kuullut noista Lushin illoista paljon huonoa. Ne antaa kuulemma vaan pienen pieniä näytteitä, joista pitäisi sitten kirjoittaa arvostelu... O_o Mutta kuulemma kaikki halukkaat saa kyllä näytteen sen sijaan, että bloggareita valikoitaisiin! :)
PoistaKovin pienistä määristä on tosiaan vaikea kirjoittaa kunnollista arvostelua. Mutta ehkä niitä näytteitä ei sitten muuten riittäisi kaikille...
PoistaTykkäsin ihan kauheesti Lushista viimevuonna ja sitä edellisenä, mutta nykyään en käytä juuri ollenkaan. Syy on unohdus. Tykkään erityisesti kylpypalloista ja kasvonaamioista. Täytyy harkita.
PoistaBuzzadorina voi muuten myös toimia ilmankin blogia, mutta jotkut kampanjat on suunnattu nimenomaan bloggaajille. Mä olin muutamassa kampanjassa jo ennen, kuin perustin blogin.
VastaaPoistaHyvä tietää tämäkin!
PoistaEn ihan tarkalleen tiedä, miksi luen näitä vinkkipostauksia (oon vannonut itselleni etten lähde kaupallistamaan blogiani, harmi sillä varsinkin Pretty.fi kuulosti oikein kivalta yhteistyökumppanilta), mutta kyllä ne joka kerta tulee mielenkiinnosta katsottua! En ollut suurimmasta osasta tämän postauksen yhteistyökumppaneista edes tiennyt eli hyviä vinkkejä oot koonnut :) Ja kuulemma ainakin She Insidelta saa vaatteita vähän pienempienkin blogien kirjoittajat.
VastaaPoistaUskon, että monia muitakin samalla tavalla ajatelleita kiinnostaa. Sanoisin, että ei kannata pitää mainostusta ihan poissuljettuna asiana. Aina voi löytyä muutama hyvä juttu tai diili, johon kannattaisi tarttua. Mainostustakin voi tehdä niin monella tapaa eikä se koko blogin bannereilla täyttäminen ole se ainoa vaihtoehto. Yksi mainos siellä, toinen yhteistyö tuolla -meininki ei ole vielä niin vaarallista :)
PoistaHyvää tietää, että pienemmätkin blogit käy. Nuo heidän antamat seuraajamäärät eri kanavissa ovatkin vähän jänniä mittareita kelpoisuudesta.
Tuo She Inside tuntuu kuvien perusteella myyvän kopiotuotteita, näin ainakin kosmetiikkaosaston ratsattuani.. Tämän inspiroimana naputtelin aiheesta myös oman postauksen.
VastaaPoistaHyvä postaus! Varsinkin tämä lauseesi "Erityisesti kosmetiikassa feikkien käyttäminen voi olla jopa vaarallista, sillä kukaan ei osaa tarkkuudella sanoa millaisia ainesosia näihin tuotteisiin on käytetty" pistää miettimään.
Poista